Blenders, polski zespół muzyczny, debiutował na scenie muzycznej w latach 90. Ich drugi album, “Fankomat”, został wydany 15 lipca 1996 roku przez wydawnictwo Polton. Album ten odniósł wielki sukces, zdobywając status złotej płyty. Na płycie znalazło się dziesięć utworów, wśród których jest piosenka “Ciągnik”, opisywana przez wielu fanów jako utwór z wyróżniającą się linią basu.
Głównym basistą zespołu Blenders jest Sławomir Urbański. Jego umiejętności gry na basie są zdecydowanie jednym z istotnych elementów stylu muzycznego zespołu. “Ciągnik”, jeden z singli z albumu “Fankomat”, jest doskonałym przykładem, jak Urbański umiejętnie wykorzystuje brzmienie basu, tworząc wyjątkową atmosferę utworu. Mimo, że linia basu w zwrotce składa się zaledwie z dwóch dźwięków, to dzięki talentowi Urbańskiego, nabiera ona pewnej głębi i charakteru.
“Ciągnik” to utwór, który, jak opisano w jednym z filmów na YouTube, zawsze wnosi powiew świeżości do włączonego radia. Ta charakterystyczna linia basu sprawia, że piosenka jest łatwo rozpoznawalna i zapada w pamięć.
Oprócz Sławomira Urbańskiego w zespole Blenders występują również: Marcel Adamowicz (śpiew), Szymon Kobyliński (gitara, śpiew), Glenn Meyer (śpiew), Mariusz Noskowiak (perkusja), Tomasz Urbański (gitara). W albumie “Fankomat” gościnnie pojawił się Tomasz Bonarowski, grający na instrumentach klawiszowych.
“Fankomat” to album o długości 37 minut i 35 sekund, skomponowany w gatunkach rock, funky i rapcore. Wyprodukowany został przez Tomasza Bonarowskiego i Adama Toczko. Album ten ukazuje wszechstronność Blenders i ich umiejętność łączenia różnych gatunków muzycznych w unikalny, charakterystyczny dla nich sposób. A w centrum tego muzycznego koktajlu znajduje się solidna, czadowa linia basu Sławomira Urbańskiego.
Poniżej, linia basowa z utworu “Ciągnik” zespołu Blenders w prezentacji Modesta.